پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

مجوز صادرات نان ابلاغ شده است

  • کد خبر: ۱۹۴۱۱۱
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مجوز صادرات نان ابلاغ شده است
رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی تهران از افزایش ۱۵ درصدی قیمت نان‌های صنعتی در سال جاری گفت و تصریح کرد: کاهش عرضه و افزایش قیمت نان‌های صنعتی با آغاز صادرات آن نظریه ای مردود است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد کرمی در تشریح فضای کنونی بازار این اقلام گفت: در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با حذف یارانه و آزادسازی عرضه آرد مصرفی در تولید نان‌های حجیم و صنعتی، تقاضا برای این نان‌ها تا ۵۰ درصد کم شد، چون قیمت آرد ۱۰ برابر بالا رفته و در پی آن قیمت انواع نان صنعتی به یکباره تا سه برابر جهش یافته بود، اتفاقی که در آن مقطع نانوایان را با چالش روبه‌رو کرد.

وی افزود: با این حال این جریان شدید کاهش تقاضا تداوم نداشت و در ادامه سال گذشته مصرف‌کنندگان خرید نان‌های صنعتی را از سر رفتند هر چند شمار آن‌ها در مقایسه با قبل از آزادسازی به طور کلی ۲۰ درصد کاهش یافت.

کرمی ادامه داد: در اوایل سال ۱۴۰۲ با افزایش قیمت مواد اولیه تولید مانند شکر، روغن، خمیر مایه، بهبوددهنده‌ها، دستمزد نیروی انسانی و... باز هم قیمت نان‌های صنعتی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرد، با این حال این افزایش قیمت دیگر به کاهش تقاضا نینجامید، چون نانوایی‌ها قیمت نان را متناسب با کشش بازار افزایش داده بودند و حاضر به کاهش سود برای بقای کسب و کار خود شدند، در واقع با افزایش هزینه‌های تولید در سال جاری جهش قیمت ۳۰ تا ۳۵ درصدی نان صنعتی مطلوب نانوایان بود، اما افزایش قیمت تا این اندازه می‌توانست تقاضا را تا جایی پایین آورد که به حذف کسب و کار آن‌ها منتهی شود.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی تصریح کرد: با حذف یارانه آرد بازار نان صنعتی بسیار رقابتی شده علاوه بر اینکه این بازار رقیب قدرتمندی به نام نان‌های سنتی دارد. سهم نان‌های صنعتی از کل مصرف نان کشور تنها ۱۰ درصد است، این در حالی است که نانوایی‌های سنتی هر کیسه آرد ۴۰ کیلویی را ۳۰ هزار تومان می‌خرند در حالی که نانوایی‌های صنعتی همین مقدار را ۶۴۰ هزار تومان می‌خرند.

وی در تشریح آخرین وضعیت صادرات نان ایران توضیح داد: دولت حدود یک ماه پیش اعلام کرد نان‌های صنعتی که در تولید آن‌ها از آرد آزاد استفاده می‌شود اجازه صادرات یافته‌اند که البته همه نان‌های صنعتی با آرد آزاد تولید می‌شود.

کرمی در ذکر مقاصد احتمالی صادرات نان ایران از کشور‌های حوزه خلیج فارس، افغانستان، سوریه و عراق نام برد و افزود: پیش از این هیچ‌گاه صادرات نان از ایران مجاز نبود، هنوز هم اقدامی در این راستا صورت نگرفته و فعلا تنها مصوبه آن ابلاغ شده است.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی در پاسخ به این پرسش که ممکن است صادرات نان‌های صنعتی به افزایش قیمت و یا کاهش عرضه آن در داخل کشور بینجامد یا نه؟ گفت: هر قدر هم صادرات سودده و ارزآور باشد، بازار داخل برای نانوایان ایرانی در اولویت است و همچنان بر حفظ این بازار اصرار دارند، زیرا مدت ماندگاری نان خیلی کمتر از هر کالایی و در بهترین حالت تنها ۱۰ روز است، نان تنها کالایی است که انبار ندارد بنابراین تولیدکننده ایرانی نمی‌تواند بازار داخلی را با توجه به رقابت با نان‌های سنتی از دست بدهد و بر بازار صادراتی متمرکز شود.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->